Požadavky na podklady pro zpracování požárně bezpečnostního řešení stavby
(dále jen „PBŘ“) k předání žádosti o stanovisko hasičskému záchrannému sboru kraje (dále jen „HZS kraje“) jako dotčenému orgánu v rámci výkonu státního požárního dozoru (dále jen „SPD“).
Seznam požadovaných podkladů ke zpracování PBŘ dle [§ 41 odst. 2 písm. a) vyhlášky o požární prevenci]
- Projektová dokumentace u novostaveb i změn staveb dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., v platném znění (stavební část s legendou místností v měřítku, textovou část, dílčí profese a situační výkres s vyznačenou hranicí stavebního pozemku stavebníka a okolními objekty). Grafická část dokumentace bude dodána v editovatelném formátu (.dwg apod.)
- U změn stavby doklady ke kolaudaci (kolaudační rozhodnutí) včetně čísla jednacího, kde je jednoznačně uvedeno, jaké bylo původní využití posuzovaných prostor před první změnou.
Nebo stávající výkres posuzované části stavby s kolaudačním razítkem t.j dokumentaci skutečného provedení, ale s výjimkou historických budov, ke kterým neexistuje příslušná dokumentace.
- Identifikační údaje projektové dokumentace nebo dokumentace stavby:
- název, místo, investor, stupeň řízení a datum zpracování,
- části stavební dokumentace, které byly případně zpracovány v souvislosti s PBŘ a nejsou jeho součástí, (např. statický posudek ocelových konstrukcí, expertizní zpráva, analýza zdolávání požáru apod.)
- Pokud jsou už v projektu známé stavební výrobky, konstrukce apod. s požárními vlastnostmi, je vhodné uvést zde seznam dokladů k těmto konstrukcím (např. PKO, STO, zkušební protokoly apod.)

Časté dotazy k požadavkům pro zpracování PBŘ
Jaké podklady potřebujeme k vypracování PBŘ?
Pro správné zpracování je nutná projektová dokumentace stavby – půdorysy všech podlaží, svislé řezy a celková situace. Důležité jsou také informace o účelu budovy, požární výšce a použitých konstrukcích. Čím detailnější podklady dodáte, tím rychlejší a přesnější bude příprava dokumentace.
Co když zatím nemám kompletní dokumentaci?
Bez kompletních podkladů nelze PBŘ dokončit, ale spolupráci můžeme zahájit už na základě částečných údajů. V praxi to často znamená, že připravíme rámcový návrh a chybějící informace doplníme ve spolupráci s vaším projektantem. Díky tomu neztratíte čas a dokumentace se připravuje postupně.
Jaké informace o stavbě jsou pro PBŘ nejdůležitější?
Kromě výkresů jsou zásadní:
-
účel a způsob využití objektu,
-
počet podlaží a celková požární výška,
-
kapacita z hlediska počtu osob,
-
přístupové cesty a možnosti zásahu hasičů.
Na základě těchto údajů lze navrhnout požární úseky, únikové cesty a vhodná požárně bezpečnostní zařízení.
Co hrozí, pokud podklady nejsou úplné nebo přesné?
Nedostatečné podklady mohou vést k prodloužení termínu, navýšení ceny i k problémům při schvalování na stavebním úřadě nebo HZS. Projektant musí dokumentaci doplňovat, případně znovu přepracovat, což znamená zbytečné zdržení. Připravenost podkladů proto výrazně ovlivňuje hladký průběh celé stavby.
Mohu se na vás obrátit, pokud si nejsem jistý, co všechno dodat?
Ano. Nabízíme konzultaci, během které vám přesně řekneme, co je potřeba pro váš konkrétní projekt. Pokud některé dokumenty nemáte, pomůžeme je zajistit nebo doporučíme, jak je získat od projektanta. Díky tomu máte jistotu, že PBŘ bude zpracováno kompletně a bez zbytečných komplikací.
Jak probíhá zpracování vaší poptávky

